Les vôs dai Furlans sparniçâts ator pal mont

Friday, October 26, 2007

Lis musis de Americhe.

Timp indaûr o vevi scrit sui cliché Merecans tant cognosus ator pal mont. O eri rivât ale conclusion dal post disint che le diversitat e je le fonde de Americhe.

Al e poc ce fa', le storie dai ultins agns e an puartât ciertis impressions dai Stas Unis a cjapà ancjemò plui pît in tal forest. Le Americhe e je fate di int, e come Frank McCourt al diseve in tun dai soi libris " i Merecans e vegnin in dutis les formis e colôrs" .
Ma cui lu disie ale int foreste ? Cemût e dulà ?
Cusi' le Disney su direzion dal guviêr federâl, pro bono e a fat un filmât di cualchi minût cal mostre le muse de Americhe. Sigûr e pues vignì viodude come propagande, ma di une bande si scugne scomencia e in chest cas al sarà te salis di aspiet de Ambassadis merecanis ator pal mont e te salis doganâl dai aeropuarts merecans.

A di le veretât mi fas vignì a iniment une publicitât ( Ad Council ) che riclamave ale unitât nazionâl dopo l' Undis di Setembar le che si viodeve int di dutis lis etniis, religjons e etâts che disevin " I am an American "

Welcome: Portraits of America ( Gnûf filmât )
I am an American ( Ad Council )

4 comments:

Unknown said...

Di sigûr che cuant che un al rive a scolpî une mont, chest a nol puès sucedi che in Americhe. Da nô il scultôr al varès pierdut le voe pe strade.Chiste sproporzion a si cjate dapardut e al é ben cussí. La mê vite aé gambiande in chel dí ch'o ai let il libri di un american intitulât: Think big.
Ma o mal dismentèi di spès parcé che gjeneticamenti o soi nassût cjargniel:-)

Anonymous said...

"Portrait of America", ma no dome -- tal puest de cascade merecane a Niagara a an metût chê canadese:

http://www.cbc.ca/cp/Oddities/071028/K102806AU.html

Furlans de diaspore said...

Cuipo,

No dome ma al semee che ak dipartiment di Stat al voledi condividi sovranitat cul Canada...

"is a shared natural wonder, a gateway for both our countries and anyone looking at the video will understand how proud America is to share it with Canada."

...so fos Canades ju tignares di voli le prossime volte e an cur di di' :

" Today America is very proud that our fellow Torontians just joined our Union.... "

:-D

Anonymous said...

Se la diviersitât e je la fonde dal 'merecan, forsit no je plui la sô atualitât. Cumò, par di ca dal mâr grant, che al sedi un 'merecan, blanc neri zâl , che al è dacuardi che il svilup al va tignût cussì a ogni cost, e un altri, compagn blanc neri zâl, che al è dispost a gambiâ il so stîl di vite. Dut achì seont me il clichè dal 'merecan.