Les vôs dai Furlans sparniçâts ator pal mont

Thursday, August 16, 2007

In Americhe i purcis e svolin.

A voltis cun co tabai cun tante int foreste che stan visitant i Stas Unîs mi vegnin i sgrisuli su ce che le int ator pal mont e pense su cemût che je le vite ca vie. Se o varès di la' daûr a corezi e barufà' su dutis lis bufalis co sint o pierdarês un grum di timp e amis. Su dut al esist un font di veretât, ma a voltis parsore si son montadis realtâts che no esistin o che son, cjapant in prestit une peraule taliane e inglese "sensazionalizadis".

A cui da' le colpe ?

Spes si met al dêt su ce che in Americhe al e' definît "Mainstream" , ce che al e' plui o mancul al minim comun denominadôr de nazion in culture, musiche guscj. Ma esistial par dabon ?
Come un articul umoristic e sarcastic dal "The onion" al scherzave cun : "Study: Majority of Americans Out of Touch With Mainstream" , le magjoranze dai merecans no le pense come le magjoranze e vorès. Un articul sul Time al semee propite dimostrà' cemût che le culture Merecane tal 21esim secul e je plui complicade di ce cal semee, plui diferenziade tant che al cusi' clamât "Mainstram" al sedi stat suiât da lis gnovis tecnologjiis che nus permetin di la' daûr a i nestris guscj e ideologjiis lontan de ombrene dai mass media tradizionâi.

Le diversitat e je cuasi simpri stade le fonde de Americhe, cumò o speri che ancje al rest dal mont si inacuarzedi.








Tuesday, August 7, 2007

Dut par un par di bregons....

Un zovin judic al jentre in tune lavandarie e al consegne un par di bregons. Al torne un doi dîs dopo e i disin che no rivin a cjatâju. Le setemane dopo ju cjatin, ma chest judic al dîs che chei bregons no son soi e al domande che i dedin $1000 pal damp. Al paron de buteghe al dîs di no'. Al client alore al decît di la' in tribunâl e fa' cause al lavandâr par ben $67 milions.

Parcè ?

Par dut al stress/esauriment che le pierdite dai bregons i a dât.


Al 25 di Jugn le Cort Superiore di Washington DC e a decidût in favôr dal lavandâr, ma come se nol fos avonde, al Gjudic chest mes i scjât al mandât e al semee che che no vedin intenzion di rinovagj al puest di lavôr, dal moment che si e' fate une brute reputazion...

par un par di bregons....

Wednesday, August 1, 2007

Une volte....


Un dôs setemanis indaûr o ai scrit cualis che son le esperiencis dai furlans imigrâts e dai lôr fis ator pal mont. Une robe, simpri dade par scontât e je le presince di fogolârs furlans in ogni bande di mont. Spes e vulintîr le storiis daûr ogni Fogolâr e Famee Furlane e son cognossudis dome a pôcs e spes cui che nol a mai lassade le Patrie nol cognòs dal dut les aventuris, faturis e umiliazions che in tancj furlans e an vivût ator pal mont.
Tantis voltis no jerin dome storiis di fan e miserie lassade daûr ma ancje di gnovis tribulazions in tieris forestis.
O ai cjatât une vore interessant un cjapitul in tal libri "Writing across world : Literature and Migration", tal ultin paragraf de pagjine 151 al conte cemût cal fogolâr furlan al funzionave tai agns '30.