Les vôs dai Furlans sparniçâts ator pal mont

Monday, May 19, 2008

Une aziende agricule dute particolâr

Vuê Kevin al a fat un post su un argoment che mi cjate dal dut in sintonie, forsit par vie co soi Furlan o parcè co soi Perît Agrari.
In tai ultins agns, par no di' mes, al cost de verdure e dal mangjà chi in Americhe al e' lat su', le economie e je clope e le dipendence co vin al sisteme di distribuzion nus lasse ducj vulnerabii al presit dal carburant cal cres ogni di'. Al risultât al e' che ducj e stan passant cheste recession cu le ansie che pierdût al puest di lavôr e varan di decidi tra al paiâ le bolete de lus o la fa le spese.
A dut chest e esist une soluzion. E sta devant dai voi di ducj , anzit fûr de puarte: fa' l' ort come une volte. (O sai che tancj in Friûl lu fasin , ancje se te me ultime visite tancj orts e son stâts dâts vie par fa puest a gnovis cjasis....)
Une famee che vîf a Pasadena (Californie) e a convertît cualchi an indaûr al prât denant de lôr cjase in tun ort cal da di mangjâ a une famee di 4 personis. Nol sarês nie di straordenari se nol fos che le lôr "aziende agricule" no fos di 1/5 di un acre ( 809 Metris Cuadrâts ) e che al redit de imprese al e di $ 30.000/an, e che i panei solârs sul tet ur permetin indipendence de ret eletriche e al carburant pe machine "bio disel" nol e atri che vueli dai ristorants de zone e lu pain $1 al galon. E dut chest in tal mieç di une grande citât, in tun zardin cal e' une frazion di ce che tancj Furlans e son usâts a ve ator de lôr cjasis.
Cumò jo no dîs che ducj e fasedin cussì, ma cun co viôt ciertis distesis di arbe tra al marcjepît e le puarte di cjase no fas di mancul che pensà a trops cuintâi di blave che si podaressin cressi , invezit di lassà cussì tante tiere pustote. ;-)
Cheste famee Californiane e a dimostrât cemût che si pues planc planc trasformâ une cjasute tal mieç de citât e un stîl di vite a prove di recession e soredut cemût che si pues cun un pôc di creativitât declarâ indipendence da lis incertecis che saurissin le vite di vuê.

Però' ancje Kevin nol scherze...

3 comments:

Kevin said...

Keep spreading the word. Eventually the world has to listen, right?

And, go out and plant some grissul so you can cook a big strucolo!

Anonymous said...

Ce biel ve cjatat un salut tal miò blog. A l'è un biel poc che no scrif pì nuie, speri ca mi torni l'ispirazion ...
Me mari a tignive davor dal zardin un biel toc di ort ma, pi che atri, par no lassà di pustot parcè al coste une vore di fadie stai davor. Io, ormai da 10 ains ai fat dut zardin. Stoi propite tacade a le statal 14 Ts-Ve. Io crot che al sedi masse inquinament par fà cressi virduris.
Da qualchi an a mi son nadis spontaneis li orchideis. Chits an a l'è dut plen e cussì ancjemò no ai tajat l'arbe. Viudint un servizi in television ai capit ca si tratte di chiste

http://www.wannaplay.it/imgs_up/Ophrys-fuciflora-(holoseric.jpg

Mandi e grazie par vemi pensade.
Done Bete

Unknown said...

No mi soi ancjemó decidût a meti verduris su le mê terace par vie che cuant ch'o ai di meti in mostre i vâs o ju presenti simpri cun lis rôsis. Seben ch'a mi cjape plui di un'ore in dí par tignî dacont lis plantis e lis rôsis, o ai furtune, spontaneamenti, mi son tacâts a cressi, un fîc, carotis, lampons, freuilis e mirtilos. O ai tacât une vigne l'an passât ma a ven sù ben plan ben plan.
Mandi
Siete ch'o voi a viodi Kevin...