Les vôs dai Furlans sparniçâts ator pal mont

Monday, February 11, 2008

Cuale patrie ?

Tipiche situazion di tancj migrants e je che di jessi nassûts e cressûts di une bande e jessi deventâts adults di un' altre. E je une esperience che almancul no tu le vedis vivude in persone e je dificile di capi'. Cun che tu vivis di une bande di mont par agns, tu scugnis jentrâ in sintonie cul mont le che tu vivis, tornà indaûr in te tiere le che tu ses nassût ancje par un doi dîs al e' simpri dificil. Le memorie e je seletive, e ten cont simpri di dut ce cal e biel e di cemût cal jere cun che tu jeris li' le ultime volte,cun che tu ti insumiis de vecje patrie ducj e son ancjemò' cemût che tu tai visis, zovins, vîfs, contents.....
Tu ti smenteis tantis robis, di cemût che le int e je e su cemût che pense e dal moment che tu ti ses riprogramat par vivi in tun atri pais tu ti sintis un poc forest e "pes fûr de aghe". Mi visi timp indaûr une siore Danese mi a contat che a 20 agns e e je lade a vivi in France par passe 20 agns, cun che je tornade in Danimarche scuasit cuarante no dome si jere abituade a pensà come Francese ma al so Danês al jere un tic masse adolessencial par une siore adulte.
Bill Bryson, al a scrit un libri a mieze strade tra l' umoristic e le bruntulade su le so esperience di re-migrant in Americhe dopo vincj agns in Inghiltere.
Chi al link sul libri.

4 comments:

Anonymous said...

Sul lengaç. O ai sintût furlans emigrants doprâ un furlan vecjo che ca no si sint plui.
Sul sens di straneament, il to no lu cognòs, chel lu provi pensant e vivint. No sai se al è compagn. Al è chel che o sint cuant che i mei compaesans a mostrin il piês di lôr, o no soio jo che o soi masse stramp?
Brâf Furlan

Anonymous said...

norman, al é chel che al sta capitant ancje in friûl: tu cressi furlan ma la socjalizazion e je taliane.
a la fin no tu capissis cui che al é che al fâle.

spaisâts in cjase.

ds

Scovacis said...

Tu sês convocât
http://ilfurlanist.splinder.com/post/15929186
li de ILfurlanist ;-)

Unknown said...

Aromai, o soi citadin dal mont. S'al larès ben, i furlans a saran prime furlans e dopo europeos. S'al va mâl, al sarà simpri compagn e duncje simpri di mancul che prime.