Les vôs dai Furlans sparniçâts ator pal mont

Saturday, February 2, 2008

Cuarantevot agns indaûr

Al mont al cambie e al cambie di corse. Baste cjalà a cualchi an indaûr e in confront al mont le che o vivin cumò al e' maraveôs. A voltis si sint di' che si steve miôr une volte, che dut al jere plui inocent e pûr. Ise propite vere ? Sigûr se si va' indaûr tai agns, ducj si jere plui zovins (Jo o jeri frut dome te decade passade).
Ma nol ocor la' te gnot de storie par cjatà esemplis di vite cuotidiane che vain discriminazions e che mostrin le tristerie de anime umane. No jerin ecezions e jere le normalitât e jerin lecs, regolaments, statûts e normis social dal vecjo sud dai S.U.
Ma al mont al e cambiât, le regulis che semeavin scritis in te piere e son sparidis, lis autoritâts e an scugnût cambiâ idee.
Cumò cincuante agns dopo al semee ancje masse facil da' par scontât su trop facil cal sarês stat protestâ' cuintri al sisteme e cambialu. Lant al Smithsonian Museum of American History , si pues viodi in esposizion al banc e i sgabei le che cheste rivoluzion e je tacade. (in bande le foto)
Invecit fracait chi par sinti' le storie di persone, dal zovin che in che volte al a fat al prin pas viers une societât difarente. Al merte une vore di scoltà' le interviste regjistrade.

5 comments:

M. said...

Norman, soi dacuardi cun te: par tancj aspiets miôr cumò di une volte! Ma mi somee ancje chel sentiment prevalent in dî di vuê al sedi il pessimisim e che al sedi plui di cualchi reson par no viodi propit in rose. Par ce che mi rivuarde, la prime preocupazion e è l'incuinament e il probleme ambientâl in gjenar. Mandi e perdoni mi l'off-topic.

Scovacis said...

No si visisi plui de Vuere Frede e il pericul di Vuere Atomiche... Miôr cumò ;-)

M. said...

Beh sì a mancul fin che si rive a tignî il cjâf fûr da lis scovacis :)

Unknown said...

O vivin une epoche formidabil. No dîs ch'a non sedin mones, ma prime al in d'ere un grum di plui:-)

Anonymous said...

al é curiôs il fat che un paîs cun pocje storie al inmanei dai museus che par no a son curisitât vintage.

mancul curiôs il fat che no si impensin di pôcs agns indaûr (es. la vuere frede) e che o stedin vivint cence un nestri timp passât ma dome chel in spiete di programis televisîfs, feriis e v.i.

storiografie dal dibant.

ds