Les vôs dai Furlans sparniçâts ator pal mont

Wednesday, November 21, 2007

Un lunc fin setemane

Doman, le cuarte Joibe dal mes al e' "Thanksgiving" une zornade come pocjis. Come pocis parceche ancje se a une ispirazion religjose ( Ringracià al Signôr ) al di' di vuê e je cognossude come le zornade le che le fameis e i amis si cjatin par mangjà e sta insiemit. E je considerade une des fiestis plui merecanis dal moment che no fas riferiment a nissune religjon o culture in specific. E je une vorone sintude e ducj, dal imigrât apene rivât a le famee che je chi dai timps de Mayflower e fasin fieste .

No si pues smenteà che cun doman o sin uficialmentri in te Holiday Season (l' inizis de stagjon di Nadâl/Fin an/Hanukkah) e chest al vûl di che si viodin arbui di Nadâl, lus , e reclams pe television in teme fin ale nausie. E ancje par cheste rason al vinars cal seguîs Thanksgiving si clame "Black Friday" , dal moment che tantis buteghis e passin dai conts in negatîfs ( ros ) in positîf ( neri ) par vie de coincidence dal lunc puint feriâl e des tradizionâl svenditis. Se un turist forest al voledi viodi un dai aspiets plui stramps de Americhe vinars cal ven a 6 di matine fûr di un centri comerciial a cas al sarês un spetacul di no piardi.

Se no mi crodeis cjalait ca sot:



6 comments:

Pluto said...

happy thanksgiving :)
mandi

Kevin said...

Yes!

Happy Thanksgiving.

A few years ago, my cousin from San Foca visited us during Thanksgiving and she fell in love with the holiday. We had the turkey, mashed potatoes, stuffing, sweet potatoes, desserts, etc. It is the one thing that she always wants to come to America for.

And, if done with family and in thanks, it is a very beautiful holiday!

Mandi!

Anonymous said...

Iar jo e la femine sin stas invidas di une so' paesane che e jere vignude in Americhe passe 40 ains fa, cussi' o vin provat pe prime volte il Thanksgiving, cun dindi, riplen dal dindi, patates dolzs, pure', persut, torte di milus, torte di noles, torte di coce, sparks, mais, cesarons, verzes, e podopo un gotut di sgnape!!! benon, il pari de paesane de femine al veve une colezion infinide di cartulines, bez di minus, fotos e... (come dujc chei de marine) tatuagjos!!!
Ce figade, o erin cussi' plens che no si sin nancje visas dal tiramisu' che o vevin preparat noatris!
Cumo' mi tocjara' di ividaju pe feste de patrie, l'an c'al ven, cussi' ju empli ben jo di robe furlane!
Mandi, Enricon, Norfolk!

Furlans de diaspore said...

Pluto,

Happy Thanksgiving to you, despite the delay...

Kevin,

it is indeed a quintessential American holiday when properly celebrated. Something quite unique and enjoyable.
I read your post about "buy nothing day" and found it interesting... and I agree 100 %

Enricon,

O soi content che tu vedis vivût al Thanksgiving cemût che si comandi... cumò tu ses pront pes fiestis in Friûl cun che tu tornis par Nadâl :-D

Anonymous said...

Scuse il ritart, ma ti auguri un bon Thanksgiving ancje jo.

Unknown said...

So rivi in ritart pal Thanksgiving o soi in anticipo pal Nedâl:-)
Ma savêso che il tachin merecan al é zà daûr a invadi ancje lis taulis de Europe? Pôc a pôc, o rivarin a dismenteâ lis nestris fiestis par fâ chês americanis. A meno che, al si rivi a preservâ lis nestris e a celebrâ ancje dutis chês âltris:-)