Les vôs dai Furlans sparniçâts ator pal mont

Friday, November 2, 2007

Halloween ?

Halloween . Une fieste no propite sintude di cui cal a pasât i 11 agns da un piêc. Ogni an e va e ven, e se no tu as frutins in cjase nancje no tu ti visis. E a radis, un poc come al nestri pignarûl e i krampus te societât rurâl de Europe di une volte. Cui agns tal gnûf mont si e trasformade da une fieste tradizionâl de Irlande, in tune sorte di fieste par i plui piçui. Le coce intaiade cul lumin cumò e marche les fameis le che i fruts in mascare e cjataran caramelis e cjocolatis, ma al semee che sedi fie de storie e di diviersis tradizions. Par esempli, une volte e jere mitude fûr pe stradis e cjasis di Irlande par fa lus guidà une anime pierdude di non Jack, in Americhe lis cocis e vignivin intaiadis vie de stagjon de trebiaturis .

Leint i gjornâi al par che stedi cjapant pît in te so forme Merecane, ( fie de storie Merecane ) in Europe e come un film mal dopleât e sta cjapant dut un significât difarent. Si sint tabaià di setis religjosis, striis e di diu nus vuardi. No sai ce pensà, che no je di sigûr le fieste co cognòs jo. E o ai ancjmo di capi' cemût che funzionin les tradizions par importazion o par sintût di'.

A di le veretât come cal conte ancje IlFurlanist e esist une tradizion des cocis intaiadis cul lumin dentri ancje tal Friûl , propite te zornade de vilie dai sants.

4 comments:

Rainwoman said...

Bundì! O tegnarai di voli ancje el to blog... o disarès interesant... no si sa mai a vonde... Busadis!

Anonymous said...

comunque mi sembra che qui nella bassa, passata la novità, questa festa stia pian piano regredendo. Alla scuola primaria di mio figlio i genitori hanno votato contrari, e non si è fatta la festa.
Poi quelli che vogliono fare casino una scusa la trovano sempre.
mandi^^

Unknown said...

Cualchidun al veve studât le lûs e passât dentri pe puarte une cavoce taiade in mascare e il frut, sentât sù le taule al si ere mitût a sberghelâ. A si ere in Cjargne e chel frut o eri jó...Ben prime che l'Americhe nus svuarbi:-)
Mandi

Anonymous said...

o ai pene viodût che Janez al à une sô idee http://janezerat.blogspot.com/
E il Janez a 'ndi sa simpri une di plui.
Mandi