Les vôs dai Furlans sparniçâts ator pal mont

Friday, September 28, 2007

Taxation Without Representation

Washington Dc, come che ducj e san e je le Capital Federal dai Stâts Unîs, fondade in tal 1790 cun dai teritoris cedûts dal Maryland e Virginia (tornats a cheste ultime in tal 1846 )
Les targhis de machinis regjistradis a Washington DC, e disin " tasazion cence rapresentazion" che in pocis peraulis e son ispiradis al slogan de rivoluzion Merecane "Taxation without Representation is Tyranny!".

Cemût mai ? E je une provocazion par bande de aministrazion dal "District of Columbia", dal moment che i residents dal distret no puedin elei un/e rapresentant cun dirit di vot al Congress come i 50 stâts federai e puedin.
A part par une limitade aministrazion municipâl citadine, le grant part de decisions su cuestions e vegnin cjapadis dal Congress Federal che i Washingtonians no puedin votà.
Une des conveniencis pratichis di ve' in Congress un rapresentant come citadin al e' chel di jessi judât cun che si an fastidis cu le burocrazie federâl. ( Ce che no si fas par jessi votâts )

Scuasit ogni an le aministrazion locâl e cualchi senadôr simpatetic a le cause e cirin di proponi une lec o un emendament costituzionâl cal ricognossedi al District of Columbia al dirit di votazion in Congress o le amission ale union come 51esin stat.
Ancje chest an e an tentât e come ogni volte e je lade strucje.

Forsit ur conven propite tornà cul Maryland par podè votà dai rapresentants cun diret di vot.

Sito de iniziative

3 comments:

Anonymous said...

Di dulà vegnino i beçs pai ospedâi, lis scuelis, e lis stradis di DC? E i leçs che ju rivuardin, cui esie che ju fâs?

Furlans de diaspore said...

Le aministrazion municipâl di Washington DC e a in man le polizie citadine, le scuelis ( dal asilo ale universitât ),le motorizazion e cierts aspiets de previdence social dai residents.
I residents di Washington e pain tassis su le cjase, "sales tax" e sul redit come in atris stâts.Le pression fiscâl e je un tic plui alte che no in MD...

Unknown said...

Interessant di savê alc sù le Americhe a traviers di un furlan.