Les vôs dai Furlans sparniçâts ator pal mont

Monday, September 3, 2007

Quebec....Canada ?


Lant su' pe interstatal I-87 in tal Stat di NY, dopo jessi pasàs par centenârs di kilometris di forestis e montagnis si scugne fermâsi pal puest di bloc de frontiere Canadese. Apene jentrâts in Canada, i segnai stradâi e le lenghe usade de int no je plui che Inglese, ma Francese o miôr "le français québécois", le varietât di francês tabaiade di chestis bandis.
Al semee un mont difarent dal rest dal mont anglofono, no dome le lenghe e je difarente ma ancje le maniere che le int si compuarte e al mut di fa' al e' une vore difarent di chel si e' usàs tai Stats Unis, no par nie cheste provincie e a' une fuarte identitât regjonâl, e une storie che va' indaûr 400 agns.

Ancje se le grant part dal Canada no tabaie par francês, in Quebec al francês e je le lenghe uficiâl de provincie, grazie ale "loi 101" ( al statût cal regole le uficialitât dal Francês in Quebec ) Propite le setemane pasade al 26 di Avost (1977-2007) a le' colât l' aniversari de aprovazion de lec. Al semee stranît che par che si ricognossedi al dirit di un popul di fevelà' le so lenghe mari cul guviêr si vedi spietât cusi' a lunc, ma le storie e je stade tant plui complicade e no simpri ducj e son stâts dacuardi. Le rason mari e semee jessi che si trate simpri che je une isule Francofone in tun ocean Anglofon e a tante int i da' fastidi che al Frances al vignedi tutelât. Ma chestis e son polemichis co lassi ai Canadês. :-)

Visità al Quebec e je une esperience uniche, soredut le regjon di "Ville de Quebec" ( capitâl de provincie ), le architeture e le atmosfere e a savôrs e colôrs di un atri continent, e le nature e i paesagjos e son cent par cent dal gnûf mont, (parcos naturâls, braidis, cascadis ....)


Particolaritât Culturial + tutele = une slavinade di turiscj di ogni bande di mont

2 comments:

Scovacis said...

biel reportage ;-)
plen di turiscj furlaniscj in Canada (viôt il blog di Chris)

Unknown said...

Interessantissime le tô scampagnade. Pense ch'a fin dal mês o varin une copie di canadês di Montreal ch'a ven a stâ da nô par un mês.