Les vôs dai Furlans sparniçâts ator pal mont

Thursday, February 11, 2010

Coca Messicane


Le me' bevande preferide e je' al cafè ( merecan lunc, no espresso grazie ), in mancjance o assum le me dose cuotidiane di cafeine par vie di altris bevandis cafeinadis.
Di solit e je une Coca Cola o alc di simil.Al probleme cu le Coca Cola fin dai agns '80 ale' stat ( chi in Americhe ) che al sucar di cane al e' stat costituît cul HFCS. (High-Fructose Corn syrup) Tradot par furlan "sirop di blave". :-)
Sicome mi viôt come un sommelier di bibitis, par esperience o sai che al savor di une bevande al HFCS e une al sucar di cane e an doi savôr distints. Un poc come le diference tra une bevande "diet" e une no. E son diviersis rasons par evità' al omni-present HFCS e chest sito lis liste ma personalmentri le fas par vie dal savôr.
Fin a cualchi timp indaûr le viodevi come une cause pierdude, dopodut i produtôrs di blave e son une lobby une vore potente, ma in te me buteghe preferide o ai cjatade une casse di Coca Cola cu su scrit "Echo en Mexico" plene di butigliutis di veri come che no les vedevi dai agns '80 . Nie di strani se nol fos co sin in Americhe e che le Coca-Colas in cuestion invecit dal HFCS e son stadis tratadis cul plui tradizionâl sucar di cane. Cirint ator pe ret o ai scuviert che no soi l'unic "tradizionalist" in Americhe e che di agns e je int dongje dal confin Messican e Canadês e smercje coca-cola di contrabant. A chel punt mi ven di domandâmi se o sin dome no' merecans che o vin di sorbisi bevandis zucaradis cul HFCS.

2 comments:

Anonymous said...

Orpo, o ai smitût di bevi Coca Cola parcè il miedi a mi à cridât dopo vè valûtat lis analisis dal sanc.
O vevi smitût ancje tal '90, l'an dai mondiai di balon ma tal frigo jere restade une latine ca nol veve rivât a bevile mio nevôt, prin di tornà in Canadà. Insome, le ai viarte e sot la lingute o ai cjatât la scrite "puoi vincere una Y10", le ai spedide al concors (par i mondiai di balon) e dopo 15 diis mi è rivât il telegram che le vevi vinte.
Mandi

Unknown said...

Moralitât: Beveitle cul sucar o cence, o vuadagnarês simpri alc:-)