Les vôs dai Furlans sparniçâts ator pal mont

Friday, June 29, 2007

Cemût cal nas un pais



In tune nazion le che le popolazion e cres scuasit dal 1 % ogni an a le simpri bisugne di gnovis cjasis, scuelis e buteghis, chest si tradûs in gnovis comunitâts . Spes e vulintîr in tantis bandis di mont le planificazion e progjetazion di un pais e ven fate a tocuts vie plans regoladôrs e a discrezion de aministrazion dal moment .
Tai agns '60 un ciert James Wilson Rouse si e' rindût cont che le popolazion e sarês cressude e che gnovis cjasis e sarasin stadis fatis su' volint o nulint in te aree metropolitane di Washington DC.Di ce che al viodeve se le situazion e continuave come tai agns pasàs ( '50 ) tal zîr di cualchi an si sarês cjatàs cun un svilup de regjon disordenât e une sorte di Dystopie urbane.
Al jere un impresari idealist su chest no son fastidis, ma al veve ancje di fa' un franc, al a studiade le contee di Howard che je in jenfri di dôs citâts Washington/Baltimore, e al a progjetât une citât
di passe 100.000 animis le cal jere dome une autostrade interstatal e tancj cjamps di blave.
Cheste citât e varês vût di pare' bon, jessi ideâl par une famee, cun trois che van par boscs e prâts. Al stes timp, e varês vût di jessi tra les primis citâts in Americhe a ve une integrazion a le pari tra dutis les etniis. Cussi e je nassude Columbia , une des primis citât planificadis in Americhe, le stradis lis cjasis les scuelis e les buteghis e jerin stadis fatis su ben prime che anime vive si fos trasferide in cheste comunitât tal mieç des braidis dal Maryland. Ancje se al de di vuê e son scuasit 100.000 personis nol semearês che fos dute cheste int, e par bon a di al vêr, gnovis costruzions e son regolamentadis secont standards architetonics e al progjet e les specificazions origjinal. ( tant par no ve une scarpe e une çavate )


Un poc di sintiment e ambizion di bande di un impresari e a fat pussibil che deventedi une des mjor comunitats in Americhe par cualitât di vite.....

Fotos e un poc plui di storie sul puest

5 comments:

Tomaso Veneroso said...

o soj propit content di aveti cognosut .

tu as fat un biel lavor con il blog.

viodin di fevela par telefono

tomaso's blog

Furlans de diaspore said...

mandi Tomaso,

o soi indaûr cun dut apene che o ai un tic di timp ti mandi une mail chest fin setemane.

Grazie e si sintin.

Anonymous said...

mandi furlans,ator par dut il mont
maraveas, dai puesc co vedes, cu le
code dal pensir, chi cun no, che
us volen ben, e che no us smenteen
mai.Ansit quanche di sere si jeve le lune, e si fermen di cori, e torne plui fuarte le voe di viodius, di torna a cusè che sbrego tal cur. Mandi dal friul.

Furlans de diaspore said...

grazie !

Anonymous said...

Great job on the site, it looks wonderful. I am going to bookmark it and will make sure to check often