Les vôs dai Furlans sparniçâts ator pal mont

Wednesday, February 18, 2009

Un documentari su le crisi economiche.

Par capi' miôr cemût cheste "crisi" si e' svilupade, PBS ( Le television publiche merecane ) iar di sere e a trasmitut chest "documentari" . Al e' un filmat di un' ore, e par cui cal a voie di savè i parcè' e cemût de crisi e je une buine ocasion par capi' di plui.



Sunday, February 15, 2009

Un pacifist particolâr

Cheste setemane un merecan une vore special al e' le pasât a miôr vite.
Ed Grothus rivât ale conclusion che ancje une sole bombe e jere une in plui, in tai agns '60 si' e dimetût de so posizion di tecnic militâr e al e' deventât un pacifist e ativist politic . Le so buteghe/museo "The Black Hole " in New Mexico ( che restarà viert al public ) e son un dai puescj su le me liste di visità.
Chi sot un filmât su le so buteghe " The black Hole ".

Monday, February 9, 2009

Le recession in Americhe



No in tancj in te blogosfere furlane e an scrit ultimementri de epoche co sten vivent. No stai tabaiant dal gnûf president merecan o de politiche ma a le svolte economiche dai ultims doi agns.

Chi in Americhe o sin za di plui di un an in crisi economiche. Al gjornâl al semee a un boletin di vuere, mil puescj taiàs la, dîs mil dilà. Se no sin ai livei di miserie dal '29 al e' dome parceche i politicants no son rivâts a disfà' dal dut al sisteme previdenziâl in tai ultims trente agns. No passe zornade che o sint di amis e di int che a pierdût al lavôr par vie di " ristruturazions" e altri eufemisims.Mi sta' deventant simpri plui facil contà' le int co cognòs che un lavôr lu a ancjemò'.. Ma come se nol fos avonde cumò' intiaris fameis e cjapin decision tragjichis. Ce che mi disturbe di plui e je le nozion che cui co sin, al nestri destin al e' leât a une cariere o a un "status" in te societât. Cui sino deventâts come societât ?
Al merecan come al furlan al a une imagjine di se stes come "salt, onest e lavoradôr".
Nie di mal cun chest, ma se al lavôr nol esist ?
Ale fin dal conts mi sa co restarin dome "salts e onescj e puars in cane"
.....spiritualmentri si capis.