Les vôs dai Furlans sparniçâts ator pal mont

Friday, October 26, 2007

Lis musis de Americhe.

Timp indaûr o vevi scrit sui cliché Merecans tant cognosus ator pal mont. O eri rivât ale conclusion dal post disint che le diversitat e je le fonde de Americhe.

Al e poc ce fa', le storie dai ultins agns e an puartât ciertis impressions dai Stas Unis a cjapà ancjemò plui pît in tal forest. Le Americhe e je fate di int, e come Frank McCourt al diseve in tun dai soi libris " i Merecans e vegnin in dutis les formis e colôrs" .
Ma cui lu disie ale int foreste ? Cemût e dulà ?
Cusi' le Disney su direzion dal guviêr federâl, pro bono e a fat un filmât di cualchi minût cal mostre le muse de Americhe. Sigûr e pues vignì viodude come propagande, ma di une bande si scugne scomencia e in chest cas al sarà te salis di aspiet de Ambassadis merecanis ator pal mont e te salis doganâl dai aeropuarts merecans.

A di le veretât mi fas vignì a iniment une publicitât ( Ad Council ) che riclamave ale unitât nazionâl dopo l' Undis di Setembar le che si viodeve int di dutis lis etniis, religjons e etâts che disevin " I am an American "

Welcome: Portraits of America ( Gnûf filmât )
I am an American ( Ad Council )

Monday, October 22, 2007

Canadês Belgas, Merecans... ma ancje Furlans

Cun co ai tacât chest blog o vevi pôre che l' unic Furlan tal forest che lu leieve o jeri dome jo. Invezit iar dopomisdì dopo jessi stat lontan dal computer par scuasit 24 oris, ti scuvierç un gnûf blog par furlan dal Belgjo e un gnûf ami/letôr dal Canada. (Doriano)

Come che si pues viodi e come co disevi ancje un doi posts indaûr le furlanie foreste e je sparniçade ator par dut ( o scuasit ) il mont, e a mitût ju radis in culturis une vore diviersis.
Un Belga Furlan, un Canadês-Furlan e trê Furlans-Merecans, che magari se si fossin cjatâts su un avion , o in tun ristorant no si saressin nancje inacuarzûts de nestre comun radis Furlane.

Ben po, o soi propite content.

Friday, October 19, 2007

Le fieste de patrie in Tennessee ?

Cjale un poc ce che mi e' capitât,

Sgarfant su Internet o ai cjatât une famee che fas fieste al 3 di Avrîl ( Fieste de Patrie ).
Le robe plui strambe al e' stat scuvierzi dulà che son... un puest le che no mi lu sarês mai imagjinât: in Tennessee !
Kevin, al e' un Merecan di tierce ( mi par ) gjenerazion, ma no si e' smenteât di dulà che i soi antenâts e vegnin.

Une biele sorprese !

Thursday, October 18, 2007

Cui sono i Furlans ator pal mont ?

Si e' sintût par agns tabaià dai Furlans ator pal mont. Ma cui sino ? A voltis si sintin tocs di storiis, si sint tabaià di chel sens di identitât cal semee jessi cusi' fuart te comunitât de diaspore Furlane. Spes si smentee che je int prime di dut, int cu le so storiis cu le sôs ideis i soi mistiars e le sôs tribulazions. No je dome une prime gjenerazion, ma ancje une seconde e tierce, tirade su' cu lis storiis di tribulazions e i siums de prime. I furlans ator pal mont no son une entitât monolitiche, e son tancj i pais e les culturis le che an mitût ju radis. A voltis si son cjatâts di prime persone a fa' i conts cu le storie e i moments che an definît
les nazions le che si cjatavin.


Vuê us presenti al blog di Ivano Comelli, un merecan di pari e mari Furlans nassût in Californie a Santa Cruz ( bielissime citadine sul ocean Pacific ).

Li o cjatais fotografis e storis dal so borc de so vite e che dai Rancieri. Cui sono i Rancieri ? Ben po, lai a lei.


Thursday, October 11, 2007

No dome abc


Al semee che in curt si podarà ve "domain names" in caratars no latins. Par esempli fin cumò si pues doprà dome caratars latins (in te forme ASCII) tal non cal ven prime dal .com o .org. L' ICAAN ( Le organizazion che regule i dominis Internet ) lunis cal ven al tacarà a fa dai tests par viodi cemût che si pues cumbinà a ve' nons cun caratars che fin cumò no son stâts doprâts. Pal moment e stan lavorant su 11 lenghis/alfabets: Cines, Indi, Persian, Rus, Grec, Corean, Yiddish, Gjaponês e Tamil.

Magari un di' o varin ancje www.âêîôû.com


chi le storie

Monday, October 1, 2007

Al cil sore Udin

Come tancj Furlans che van in Friûl ogni muart di Pape, o usi une vore YouTube par cjatà' filmâts
su le Furlanie . Chi o ài cjatât alc di interessant : "Al cîl sore Udin" di Silvia Michelotti.